Vänskap

Det har jag ifrågasatt väldigt länge vad det betyder?

Är det när man som människa ställer upp för varandra i vått och torrt?
Ger råd, och kan prata med varandra om vad som helst?
Jag trodde det iaf, men ibland så slår verkligheten en i ansiktet så man stannar upp inser verkligheten.

En väldigt bra kompis, som man har kunnat kalla för sin "Syster" gör en besviken, och det så brutalt att man är tvungen att göra något åt det. Denna gången räckte det inte med att bara stå på och klappa på huvudet och säga "jag stöttar dig i vått och torrt" . Idag satte jag ner foten efter ca 21år utav "Vänskap"


Jag hoppas att du läser detta, och kanske med en liten ironisk tanke, kan få lite vett i ditt söta huvud om att du är fel ute!


Ibland är man tvungen att ta till med "drastiska" åtgärder.
Jag valde idag att säga upp min bekantskap med min allra bästa barndomskamrat.
Väldigt ledsamt, fast samtidigt så kan jag inte acceptera vad denna människa har valt för väg i livet.

Detta har efter många år utav velande fram och tillbaka, med droger, väldigt fel människor och en massa andra saker idag tagit ut sin rätt. Eller det gjorde det för längesen, men idag sa jag ifrån.
Jag kommer att sakna henne som en vän, då hon också har ställt upp för mig, fast kanske inte så som jag vill att hon skulle ha gjort. Ibland har man nästan känt sig som en slags extra mamma för henne.
Det är dags för hon att växa upp och inse att det finns fler fiskar i vattnet. Såna fiskar som behandlar andra människor med respekt.


Så ligger det till.
Jag har nog gjort det tyngsta valet på bra länge, jag har klippt ett utav mina viktigaste kompis band. Och jag gör det inte med ett leende på läpparna, utan jag gör det efter mycket tänkande. Funderingar. Och velande fram och tillbaka. Efter mycket pratande med min sambo, med min familj, och andra vänner som jag litar på.♥ Så vet jag att jag har gjort ett val som jag kan säga är det kanske viktigaste för mig på länge. Jag har gjort en ståndpunkt på att jag kan inte acceptera detta.
 
Jag inte uppfostrad till att kunna acceptera sånt. Min Mamma & Pappa har gjort ett för bra jobb med mig för det.♥
 



Nu skall jag byta sängkläder, diska lite fort, göra mig iordning för att sedan bli upphämtad av mitt ♥.
Jag vill bara säga att jag älskar hela min familj! ♥
Och att jag älskar min underbara sambo Fredrik!♥

..::It´s to late to apologize::..

Kommentarer
Postat av: mamma

puss och kram mamma

2007-11-01 @ 17:35:05
Postat av: Viveca

Du är en underbar människa Sara ! Förtår att det var ett svårt val, men troligen det ända rätta.
Jag hoppas du förstår innebörden av det själv, men det tror jag du gör. Du har verkligen huvudet på skaft! Saknar dig här nere vill att du ska komma hem så jag kan krama om dig gumman!
Pussar och kramar

2007-11-01 @ 22:22:22
URL: http://vivan.blogg.se
Postat av: Louise

you go girl! *blink* bra gjort..

2007-11-02 @ 16:05:08
URL: http://krollsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0