Okej?!

Det är nog meningen att vi inte skall ha ngn dator?
Kommer ni ihåg att jag har skrivit att våran andra dator gick sönder, fast att det gick att använda den i felsäkert läge..
Nu har våran NYA dator gått sönder!?!? Heeeeeeeelt otroligt!
Så nu sitter jag med den gamla datorn som också är sönder.


Idag är det träning som står på schemat! Och vad jag har längtat! Har inte tränat på hela helgen, så det skall bli skönt att få svettas lite!=)
Och sola så klart! Har börjat bli lite brun nu igen, och det är så skönt! Man mår verkligen mycket bättre när man får sola lite!
Så nu skall jag äta lite frukost, sen blir det promenad ner till gymmet! =)
/xoxo

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Tjenare...

Tråkigt att datorn inte riktigt fungerar som den ska... Hmm den gamla datorn som bara fungerar i felsäkert läge borde det inte räcka med en liten ominstallation av Windows ? eller vad är det som händer när ni kör i normalt läge....

Jaja dra iväg ett mail eller något till mig och beskriv felet så kan jag eventuellt komma med något förslag om ni vill.

Har själv varit ute och gått i regnet i en timme och det var faktiskt rätt uppfriskande fast det regnade.

Ha det gött och lycka till med träningen...

MVH Tobbe

2008-04-07 @ 18:51:47
Postat av: Till Tobbe

Den gamla datorn funkar i felsäkert läge eftersom att grafik kortet är sönder. Skit skumt, men så är det. Har försökt att få tag i ett nytt, men det verkar vara rätt omöjligt att få tag i ett grafik kort till en bärbar. Var nere på ABC data, men då fick vi till svar att det går bara att byta grafik kort på 20.000:- datorer, men sen att den datorn kostade mer än det spelade ingen roll. Dom sa att dom skulle försöka fixa fram ett, men det har inte hänt så mkt. Lite tråkigt iaf.

2008-04-08 @ 10:24:05
URL: http://sastbro.blogg.se
Postat av: Tobbe

Många gånger får man byte både moderkortet och grafikkortet ifall just bara grafikkortet pajar i bärbara datorer men 20 000 kr låter lite väl mycket.

Inga garantier kvar som täcker reparationerna ?

Finns hos en del tillverkare extra garanti att köpa till där dom kommer hem i hemmet och fixar datorn ifall den pajar och det verkar vara något ni skulle ha.

2008-04-08 @ 12:52:17
Postat av: Till Tobbe

Okej. Det har ingen sagt ngt om. För när vi satte in det andra grafik kortet från den andra bärbara så funkade den gamla datorn. Så det är den jag sitter med nu. Så det är alltså bara grafik kortet som är paj. Nej jag menade inte att ABC data sa att det skulle kosta 20.000:- utan att dom sa att man kan bara byta grafik kort på bärbara datorer som kostar från 20.000:- och uppåt. Och våran ena dator är just en sån som kostar mer än så. Nej, garantin hade gått ut 2 veckor innan det gick sönder. Tyvärr.. Men vi får bara fortsätta leta efter ett grafik kort och försöka fixa det andra också.. Så det löser sig säkert ngn gång...

2008-04-08 @ 13:36:02
URL: http://sastbro.blogg.se
Postat av: Tobbe

Jaha då var det jag som missuppfattade vad du menade, Får väll hoppas då att ni får tag på ett grafikkort till den ena av era bärbara.

Ha det

MVH Tobbe

2008-04-08 @ 14:29:51
Postat av: Till Tobbe

Ingen fara!=) Jag hoppas också det, rätt jobbigt att bara ha en dator som står..=( Men det löser sig väl ngn gång!=/ /Sara

2008-04-08 @ 15:36:32
URL: http://sastbro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0