Alla hjärtansdag!

Usch vílken konstig alla hjärtans dag det blev igår..=/
Märkte först att Tuffe inte riktigt var sig själv, utan låg under soffan en stund och höll på. Men det var ändå inte "hon".
Sen när hon väl kom fram så fattade jag att det var något som inte stog rätt till.
Så jag ringde till veterinären och pratade med dom, så det var ju bara att åka dit!

Kände att mitt tidsschema skulle spricka rätt så fett, men vad gjorde det. Min kisse var ju dålig.
Väl inne hos veterinären så klämdes det och kändes. Och han kom fram till att hon hade fått en infektion i livmodern, inte så bra! Så hon fick en spruta med antibiotika, inte ett ljud sa hon. Utan hon ville bara komma upp till mamsen i knät...=)

Veterinären frågade även om jag tyckte att hon hade varit "konstig" ett tag, och det har hon ju faktiskt varit. Gått runt och gormat och varit allmänt jobbig. Men hon har ju tydligen haft ont min bebis...=(  Tänk om man kunde vetat det..=S
Så denna natten har varit lång, och orolig. Eftersom hon blev dålig igår... =( Men nu är det bättre med henne. Busar och härjar med sin syster...=)
Men fick iaf som svar av veterinären att hon kommer att bli en helt annan kisse nu...=) Hoppas till det bättre..*ler*
image335
Min älskling! ♥



Så nu till våran alla hjärtans dag...
Till en början så hade jag inte tänkt att vi skulle fira på ngt sätt alls, med tanke på at vi håller på rätt mkt med bilen. Så jag visste inte om vi hade tid för det. Men jag gjorde en liten överraskning ändå...=)
Dagen började med jääääääätte fint väder!  Vårkänslor? Javisst!=)

 Denna inhandlades i hemlighet i onsdags... Har precis börjat göra en choklad kaka...=)
 Färdig gräddad..=)  Lite grädde och färska hallon på!   Vit och ljus choklad har jag "ringlat" över! =)
Och här är mitt bak sällskap!
Sen började jag med maten..=) Potatis gratäng, honungsmarinerad fläskfilé, sallad och egen gjord sås spetsad med lite honung...
  *Mumsigt var det!*=)

Förrätten blev detta...  
  =)
  Mina fina Boda Nova glas=)
 Här har vi dukningen..=)

Och nu till det gulliga!
   Dessa fick jag av min älskling! ♥
 Älskar dig min plutt! Tack för en underbar kväll! =) ♥

Sen en bonus bild på den knäppaste kissen Snuff!
 Helt galen och skulle äta upp sin bak tass...*hihi*

Så, massa kort och en hel del text, hoppas ni orkar läsa och kolla på korten...=)
Nu skall jag äta frukost och sen gå till Maria en snabbis...

Hur var eran alla hjärtans dag?

/xoxo

Kommentarer
Postat av: ola

va mysigt ni hade det då=)
Ja min dag/kväll behöver jag ju inte ens berätta om hehe skickade ju lägesrapport =) hihi men kan säga att jazzucin va underbar =) puss på dig

2008-02-15 @ 10:36:38
URL: http://www.goldenastra.se
Postat av: Josse

Jag orkar alltid läsa allting du skriver ;)
Stackars katten, är det bättre med den nu?
Gud va fint du gjorde till alla hjärtans dag =)
Du kan du gumman =) Krama *

2008-02-17 @ 09:10:36
URL: http://Josephinenilsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0