~:Bebis mage v38 (37+0):~

SF mått v37(36+6)34,5cm
Hjärtslag 135slag/min
Bebis är nu fixerad och inte ruckbar!


Du är på dag 260 av 280. (92,9%).
Du är i vecka 38.
Du har gått 37 fulla veckor och 0 fulla dagar (v37+0).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tis 31 mar 2009
Du har 20 dagar kvar till beräknad förlossning.

Vecka 38: 11 mar - 17 mar 2009

Kroppen: Om inte barnet vänt på sig själv kan det bli tal om sätesbjudning då barnet föds med baken/benen först. Om kvinnan har rymligt bäcken kan det gå bra, i annat fall brukar barnmorskan hjälpa till att vända barnet för att undvika sätesbjudning. Man får då vila en stund och sedan kopplar man in CTG och dropp med livmoderavslappnande medel. Barnmorskan trycker sedan försiktigt barnet i rätt riktning. Det kan vara smärtsamt för mamman och barnet kan vilja vända tillbaks igen varför vissa sjukhus väljer att göra kejsarsnitt istället.

Barnet: Nu är barnet helt fullgånget och navelsträngen är cirka 50 cm lång.




Nu är det verkligen nära! Och det är kanske inte förrens nu som man har börjat att fatta om jag ska vara ärlig.
Innan har man mest gått runt och lullat runt i sin egna lilla graviditets bubbla.
Men faktum är, det är ju att jag ska bli en Mamma och Fredrik ska bli Pappa.
Någon individs Mamma. Någon som ska vara där hela tiden, som aldrig sviker en.
Det är rätt stort.
Det är inte förrens nu som jag har börjat fundera på hur jag kommer att vara som mamma.
Hur kommer mitt liv se ut efter att vårat barn har kommit?
Hur kommer vårat liv att se ut?
Det är många frågor och funderingar.
Men en sak är säker.
Jag hoppas jag blir en lika bra Mamma som min mamma är!
Hon är verkligen min förebild, det är inte många som är som henne.
Min egna klippa till Mamma ♥

Jag älskar dig.
/S





Kommentarer
Postat av: Rebecca

se där ja magen växer :) hoppas du mår bra! familjen Klint-Löwenberg

2009-03-11 @ 16:27:25
URL: http://beccastina.blogg.se/
Postat av: Elin

Fin mage du har!



Minns också dom där tankarna man hade på sin roll som mamma. Bara ordet mamma fick en att börja le, det kändes så stort och ofattbart... och det är någonting väldigt stort!



Kram

2009-03-11 @ 17:15:15
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: madelene

Gud så fin magen är..har du fotat den i massor nu?

Det är så otroligt fint att fota bebismagar. Har tyvärr inga sådanna fotograferingar nu och har inte haft på ett tag.

Du kanske ska modella;)

2009-03-11 @ 20:32:30
URL: http://madelenel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0