Det känns som att det var

Fredag igår. Men nu är det en ny Fredag... Helt sjukt hur fort veckorna går!
Idag är lill-plutt redan 7 veckor. Helt insane!!!
Lite färska bilder från igår. =)




Våran fredag blir nog lugn. Jag ska dammsuga och plocka lite här hemma och om jag hinner duscha innan Lucas vaknar.

Ska ner till Mams&Paps sen också, ska se på och kanske hjälpa mamma när hon ska sy gardiner till oss.
För er som inte vet... Jag KAN inte sy. Har aldrig kunnat, eller viljat lära mig. Fast nu så tjatar precis alla på mig om att jag borde ju kunna det. Dels för att nu är jag mamma, och sen även att jag är kvinna.
Men det intresset har aldrig funnits hos mig.
Jag tycker däremot att jag har en annan sak som väger upp alla andras vilja att lära mig att sy.

OM jag får punka på bilen, så kan jag byta det själv. Jag behöver inte stå vid vägkanten, fingret i munnen och se fundersam och dum ut och inte ha en aning om vad jag ska göra, eller ringa till.
Jag kan göra en service själv på bilen (byta olja, tändstift m.m.m.m), alltså behöver jag inte lämna in den ngn stans.
Jag kan även byta och laga saker på bilen som går sönder.
Och om min kära far ngn gång skulle låna bilen och köra slut på vatten ;-), så topplockspacknigen går sönder.
Kan JAG fixa det själv. Alltså plocka isär en maskin, och sätta ihop den själv.

Det tycker jag överväger det där med att behöva lära sig att sy.

Kanske inte så kvinnligt, men att vara lackerar lärling är det kvinnligt?
=)

Nu ska jag dammsucking lite!
*Vinkivink!

Kommentarer
Postat av: Madelene

Hejsan! Det är bättre just nu och hoppas det fortsätter åt det hållet. På fredag får vi veta när han får släppa kryckorna och hur allt verkar.

Hur är det med er? Ser att lillkillen växer=) Verkligen super söt..ser så go´ut=)

Kram från oss

2009-05-22 @ 20:56:35
URL: http://madelenel.blogg.se/
Postat av: Josse

7 veckor redan, oj vad tiden går fort=) Man behöver inte vara kvinnlig för att man är mamma. Jag säger som du, jag kan byta ett däck om jag får punktering, jag kan serva min bil själv, jag kan fixa bilen om det är något. Det tycker jag är mer värt än att kunna sy gardiner, även om jag försöker lära mig det också :D.. Jag mår bara bra, och har gjort under hela denna tiden, dock har jag haft lite problem med svanskotan och dumma tankar. Men bortsett från det så mår jag toppen=) Hur känns det att vara mammaledig?=) Massor med kramar

2009-05-23 @ 07:34:45
URL: http://josephineniilsson.blogg.se/
Postat av: Eva&Thord

Han er så utrolig fin, får lyst til å koseklemmekysse veldig på lille Lucas...

2009-05-23 @ 13:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0