Nu mår hon bättre!

Nu mår min älskling bättre!
Kan berätta närmare vad som har hänt med henne.
På alla hjärtans dag så blev Tuffe väldigt dålig, väldigt fort. Åkte då in med henne till veterinären. Då fick vi reda på att hon hade fått livmoders inflammation. Inte bra alls! Men hon fick antibiotika som hon nu har fått i 5 dagar.
Fram tills idag.
Skulle ge henne morgon dosen, gjorde det och allt gick lika bra som vanligt.
Men sen efter ca 10-15 min såg jag att något inte stog rätt till.
Hon försökte att ställa sig upp och gå, men hennes bakben kunde inte bära henne. Så hon försökte ta sig fram genom att dra sig fram med framtassarna. Hyperventilerade efter luft och skakade.
Detta är det värsta jag har varit med om. Någonsin.
Jag har nog aldrig varit så rädd att förlora något.
Insåg även att det kan gå så fort. Djur som människor. Man skall vara rädd om det man har, för när du minst anar det. Så kan det ryckas bort.
Så varför detta hände idag, var tydligen en reaktion på hennes medicin. Hon tål den tydligen inte. Hon blev rätt dålig samma kväll på alla hjärtans dag, men då trodde vi bara att det var på grund av infektionen som hon blev så dålig utav. Eftersom hon hade fått en rätt stor dos av veterinären.
Men tydligen så var det också ett tecken på att hon inte tålde det riktigt.
Men infektionen är borta, så nu är det bara att hålla tummarna.

Tack så jätte mycket Maria för all hjälp idag! Du är guld värd! ♥

Nu ligger min älskling och sover i soffan efter en lång kurs dag nere i Göteborg.
Så nu är det även dags för mig att nana kudde. Det har varit en lång dag!

Hörs imorgon!
/xoxo
image335image329image312

Våran älskling!

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Hej
Skönt att det verkar gå rätt bra med kissen.

Jag förlorade min katt Mimmi 3½ år gammal sommaren 2007, Hon hade vatten i lungorna samt hjärtsvikt.

Saknaden är stor men har iaf den ena katten kvar.

2008-02-21 @ 05:55:54
Postat av: Anna

Tur att d gick bra för henne. mindre bra gick d för Ticis som e i katthimlen. kram

2008-02-21 @ 08:47:13
Postat av: Josse

Tur att hon mår bättre nu gumman. Men hur är det med dig nu? kramar om*

2008-02-21 @ 09:35:27
URL: http://Josephinenilsson.blogspot.com
Postat av: Till Tobbe

Ja, det kändes som en stor lättnad över att det gick bra.=) Usch, jag kan ju tyvärr inte sätta mig in i din situation av att förlora en kisse. Men nästan nu. Hon har det säkert bättre i katt himlen nu. =)

2008-02-21 @ 09:57:47
URL: http://sastbro.blogg.se
Postat av: Till Anna

Men usch! Vad va de som hände med henne då? Kram

2008-02-21 @ 09:58:28
URL: http://sastbro.blogg.se
Postat av: Till Josse

Ja, det är tur det. Vi har legat och myst hela natten lång. Med mig är det allt bra med. =) Kram

2008-02-21 @ 09:59:21
URL: http://sastbro.blogg.se
Postat av: Till Sara Från Anna

hon hade fått eksem på halsen å vet. viste inte vad det va så hon fick massa behandlingar men blev inte bättre utan hon gick på lillan å va dum mot henne å hon spyde som bara den fick inte behålla nån mat. 1-3 min efter hon ätit kom det upp igen. å vi ville inte plåga henne med flera prover å massa mediciner för hon led som hon gjorde ändå. hon kunde inte hoppa längre heller.. kram

2008-02-21 @ 14:09:05
URL: http://http://annaholmros.blogg.se
Postat av: Louise

skönt att hon är på bättrings vägen... jag vet hur det känns att förlora ett djur man älskar och jag önskar inte nån den upplevelsen även om jag vet att alla djurägare nångång kommer få gå igenom det tidsnog.

2008-02-23 @ 23:21:30
URL: http://www.krollsan.blogg.se
Postat av: fia

såå töt kissemiss*

2008-03-16 @ 12:02:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0