Nu börjas det!

Det var precis så som jag kunde tänka mig att det skulle börja...
Har har börjt få mardrömmar nu, om min gamla operation... Första gången jag blev opererad, så gick det väl inte riktigt som jag hade velat, och hoppats på...
När jag klev in på sjukhuset så kommer jag ihåg att jag hade en enda tanke i huvudet.
Att bli bra i mitt knä! Så jag kunde lägga mer press på mig själv med fotbollen, som jag vid denna tidpunkt brann mest för...

Men jag kunde aldrig ana att det skulle sluta så som det har gjort...
Jag kommer aldrig glömma den dan, när jag vaknade och min pappa satt brevid mig. Visst jag var väl bra borta av narkos och allt annat som man fick. Men jag var endå klar i huvudet.
Och jag minns vad vi sa till varandra på uppvaket som om det var igår.
Jag: - Pappa,det är något fel. Jag har ont.
Pappa: - Ja, det är väl klart att du har ont, du har precis opererats.
Jag: - Nej, jag har ont i det andra knät.
(Vid detta skede började jag få lite smått panik)
Pappa: - Neeej, då. Det är ingen fara.
Jag: - Joo, (drar undan täcket från benen och visar pappa)

Nu satt både jag och pappa och bara tittade på knät. Strax efter att jag hade kommit på det, och pappa.
Kommer min läkare och ber så hemskt mycket om ursäkt! Men hallå!!!???? Du hade precis opererat FEL knä på mig! Det är inget man förlåter! Aldrig!
Så där låg jag, utan att veta om att mina fotbolls drömmar bara försvann längre, och ännu längre bort!
5 minuter efter det att min läkare varit och pratat med min pappa, åkte jag in på ytterligare en operation.
Men denna gången skrek jag att jag inte ville att den ena sköterskan skulle vara med. Då hon hade spänt fast fel lår på mig.
Så hon fick gå. Men fick reda på i efterhand att dom hade slarvat med att läsa i min journal.
Så egentligen var det väl inte bara 1 persons fel.

Så på en dag försvann alla mina drömmar som jag någonsin har drömt om, och fått höra om att jag skulle utveckla. För att jag var så duktig.

Men den 23 Januari kanske detta kan bli bättre, då jag skall göra ytterligare en operation. Fast det märkliga är att jag var tvungen att byta läkare och stad för att det skulle hända något.
Nu har det tagit ca 1 månad från det senaste besöket, till bokat operation. Rätt skönt, men fruktansvärt skrämmande!
Så detta drömmer jag om nu iaf, och det kommer nog att vara samma dröm fram tills att jag skall bli opererad.

Så efter flera år utav smärta, låsningar i knät, svullnad m.m.m.m.m.m.m.m.m kanske kan bli bättre, vilket jag hoppas på!
Fast jag vet även vad som väntar mig fram över, en hel del träning. Men det gör mig inget, bara jag kan bli bättre än vad det är idag.

Japp, så ser det ut. Min läkare blev aldrig anmäld till Lexmaria, och ingen annan heller för den delen. För den biten skulle dom sköta, men dom hade inte gjort det har jag fått reda på nu efter att jag pratat med Lexmaria.

Det hade väl varit riktigt synd om min gamla läkare i Göteborg isånafall, då han är en känd fotbolls läkare.

Nä, nu skall jag hoppa in i duschen, för att sedan köpa lite skvaller tidningar på Pressbyrån. =) Och köpa nässpray till min älskling som är lite snuvig...
/Sara

Kommentarer
Postat av: Louise

Fy jag hade stämt dom allihopp, du hade kunnat få en del pengar för de där. men hade jag vart dig så hade jag målat med en fet turspenna på det benet som ska opereras där det skulle stå *OPERERA DETTA BEN*
missar dom de så borde dom inte vara läkare. kram kram de kommer gå fint denna gången.

2008-01-11 @ 13:25:33
URL: http://krollsan.blogg.se
Postat av: Louise

ja håller tummarna för dig *ler*

2008-01-11 @ 13:54:15
URL: http://krollsan.blogg.se
Postat av: Vivan

Usch o fy hjärtat.
Jag kommer ihåg hela historien som om det var igår. Jävla idioter!

Men den här gången så fixar dom dig så att du blir hel. Önskar di så mycket lycka som det bara går!!!
Kramar

2008-01-11 @ 21:50:08
URL: http://vivan.blogg.se
Postat av: Tessan

fy faan.. kan du inte anmäla lkäkarna nu i efterhand? d borde du ju kunna.. stäm skiten av dom. d hade ja gjort... o gör som louise sa.. skriv på benet dom ska operera ;)
o tack för gratulationen =)
lycka till
kram

2008-01-11 @ 22:32:46
URL: http://xayides.blogg.se
Postat av: Josse

Jag hade stämt dom. Utan att tveka. Hoppas att denna operationen går bättre iaf gumman. Det kommer säkert att gå jätte bra :) jag håller tummarna för dig! Kramar

2008-01-13 @ 22:47:18
URL: http://Nilssonjosephine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0