Det finaste jag har!





Detta är det allra finaste jag har!


Innan Lucas kom, så kunde jag inte riktigt sätta mig in i dom känslorna som alla nya mammor får. Man kunde till och med tycka att dessa mammor som sitter och pratar gulligull med sina barn var löjliga. Att dom var super fjantiga som bara prata om sina barn jämt.
Men jag trodde aldrig att även jag skulle bli en av dom. En av dom alla andra mammor som pratar gulligull, är 100% upp över öronen galen i sitt barn. Och allt annat som hör till.

Men nu vet jag precs hur det är med dom där känslorna.
Att vara mamma är det bästa som hänt mig. Trots alla sömnlösa nätter med skrik och allt annat som känns tufft.
Det är inget i jämförelse till den kärlek min Lucas & Fredrik ger mig.
Att få ett leende när man står där och byter på en ner bajsad liten plutt på skötbordet, eller när han kissat ner hela mig efter ett bad - Får man ett leende, eller ett litet ljud tillbaka. Så känns det överflödigt med dessa andra saker som kanske inte verkar vara så glammigt.
Men vad gör det.
Vi har gjort ett liv tillsamans. En del av Sara och en del av Fredrik. Och av det blev det en Lucas.

~Det finaste vi har gjort.~
Jag har en familj med mitt livs största kärlek.
Jag är mamma till världens finaste pojk.
Livet kan verkligen inte bli så mycket bättre än vad det är.
Jag är helt enkelt väldigt lyckligt lottad.

Kommentarer
Postat av: charlotta sundh

såå söta , hoppas att allt är bra med er

2009-05-05 @ 18:30:45
URL: http://charlotta90.blogg.se/
Postat av: Louise

nemen ja blir ju helt tårögd. så fint du skriver.. är glad för er skull... super söt liten gosis nu fått er :O) kram kram

2009-05-07 @ 18:39:03
URL: http://www.nogg.se/krollsan
Postat av: lisa

Fint skrivet, mkt roligare att läsa äkta ord i en blogg än att kolla på vad folk har på sig en dag...

2009-05-08 @ 17:43:42
URL: http://mcitalo.blogg.se/
Postat av: Josse

Vad fint skrivet gumman, jag blev tårögd.

Precis så känner jag just nu, allt gulligull, allt med att bli mamma, ja allt känns så långt iväg.

Jag fick en cd skiva av bornmorskan som vi kan spela för barnet. Redan nu om vi vill. Jag bara skrattade. löjligt tänkte jag. Men, då kanske även mina tankar ändras sen. Ni är en så söt familj..Ta hand om er. Kramar Josse

2009-05-11 @ 12:41:33
URL: http://josephineniilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0