En sån dag...

Idag är en sån dag, när man önskar att Fredrik kunde jobba i Göteborg. Och inte i Karlskoga som ligger 25 mil härifrån.
Att han skulle komma hem på kvällen och avlasta mig lite. Låta mig få vara Sara, och inte alltid Mamma Sara.
Jag är verkligen helt färdig just nu, räknar ner tills dess att L ska förberedas inför natten.

Han är verkligen SÅ pillig just nu. Och allt som jag säger är "jajja" är inte det. Han kan bli arg och slår mig för att jag säger nej. Eller kastar saker på mig.
Och när han gör det, då gör det bara extra ont.
Jag vet så väl att alla går igenom detta med sina barn "2-års trots", men att det ska börja nu?

Jag ser verkligen upp till alla ensamma mammor runt om i världen, som gör detta + tar hand om ett hushåll & dessutom (för det mesta) ett jobb. Och inte att glömma dagis, som dom lämnar & hämtar hos.

Missförstå mig inte nu.
Lucas är SJUKT snäll och lätt att ha och göra med. Det säger alla om honom " Men gud, han är ju jätte snäll" Gnäller inte om vi är någonstans och finner sig för att sitta i vagnen om vi är ute, osv
Det är egentligen bara jag som är slutkörd = tycker att det är extra jobbigt när han inte gör som jag vill.
När Fredrik kommer hem på helgen så är det bara så intensivt, och jag får ingen chans att andas ut.


Så det är bara en sån kväll här just nu.
Morgondagen ser jag verkligen inte fram emot, för då är det 18 (Han blir 19mån imorgon)månaders vaccination. Och denna gången är jag själv, så jag hoppas jag ber att han inte ska känna av något utan att allt är som vanligt.

Så lillemannen min, även om mamma är trött & tråkig.
Så älskar jag dig till månen&tillbaka flera gånger om. ♥

Kommentarer
Postat av: Malin M

KLart ingen tror du inte tycker om din son. Herregud du håller ju på med allt på en gång så klart att verkligheten kommer ikapp dig någongång.



Men jag tycker du är grym så som du håller på. Hade jag aldrig orkat så du är en förebild för mig som inte har några barn, och ändå inte orkar med allt som du gör.

2010-11-02 @ 18:50:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0