2011

Så där!
Nu ska jag väl iaf ha tid att slänga upp ett blogg inlägg ;-)
Har inte så mkt tid annars, då jag jobbar nu :)
Och när jag väl har slutat jobba, så åker jag direkt till dagiset för att hämta hem lill skrutten och sen när man kommer hem så är det allt annat som ska hinnas med att göras innan det är dags för L att sova.
Så sen när man väl sätter sig ner för lite "egen tid" så är man så trött så man inte orkar blogga.

Mycket har hänt sen jag bloggade sist, det har hunnit bli ett nytt år & jag har fått jobbet som jag hade praktik på.
En ambulans färd mot sjukhus på nyårsdagen, Lucas växer så det knakar och min bästa kompis förlorade sin pappa i hans kamp mot dom äckliga parasiterna.

Så förra året slutade kanske inte riktigt som man ville & önskade sig, och 2011 kanske inte började som man trodde.
Men nu rullar allt på som vanligt igen! :)

Det största som hänt under 2011 är väl att jag fått jobb på ett ställe som heter "Gourmet Korv", trivs som fisken i vattnet och gillar mina arbetskompisar! Kan verkligen inte ha det bättre.
När man ska åka till jobbet, så känns det varken jobbigt eller tungt. Snarare tvärtom, jag tycker att det ska bli roligt!

Idag är jag däremot ledig, för jag ska jobba imorgon.
Hade tänkt att städa & sortera massa saker idag, men L fick vara hemma från dagis idag för att han hade feber igår och blev hemskickad från dagis. Så jag får helt enkelt se hur mkt av allt som jag hade planerat som faktiskt blir gjort.

Tack än en gång Mamma för att du ställde upp och hämtade honom igår på din lediga dag! ♥

Fredrik jobbar fortfarande i Karlskoga, och är enbart hemma på helgerna, skit jobbigt emellanåt. Men inget jag kan ändra på tyvärr. Man får väl se det lite posetivt att han faktiskt har ett jobb där han också trivs & mår bra på!

Hade jag kunnat ändra på våran situation, hade jag inte tvekat 1 sekund.
Att vara själv och att få göra allt själv, är emellanåt sjukt tung och frustrerande. Men samtidigt så har jag inget annat val än att göra det.
Det är ju inte direkt så att det kommer hem någon till mig och ringer på dörren och hjälper mig ;-)

Bara att bita ihop när det känns tung helt enkelt.


Snart fyller Lucas 2 år också, och det känns så konstigt! För det har gått såå fort!
Min lilla kille börjar bli en stor pojk! :)


Massa nya ord som kommer varje dag, och massa nya saker som händer!

Och jag älskar varje sekund av det! :)

Kommentarer
Postat av: elin

Jag förstår hur du har det när du är själv på veckorna, jag slipper vara själv nuförtiden men samtidigt känner jag att det har stärkt mig. Tror nog också du kommer nå den punkten där du känner att du är skitbra bara för att du klarar så mycket på egen hand.. Så har du ju Fredrik hos dig på helgerna iallafall :) Det är ju viktigt att man trivs på sina jobb, kul att du också fått ett där du trivs!



Kram

2011-01-14 @ 10:49:53
URL: http://pumanan.blogg.se/
Postat av: Anna (Storasyster)

<3 Du är stark du, älskar dig min lilla syster.

Det som inte knäcker en stärker ju en .. =)



kram

2011-01-14 @ 21:02:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0